اصول زیبایی شناسی در صنعت سقف ساختمان – قسمت دوم

در مقاله پیش به طور مختصر راجع به زیبایی شناسی و صنعت ساختمان و مباحث معماری صحبت شد . در این مقاله سعی بر آن داریم تا ارزش مفاهیم زیبایی شناسی را در صنعت ساختمان و هنر معماری تا سطح بالاتری مورد بحث قرار دهیم . همچنین بر اهمیت ارزش تعامل بین مهندس طراح و معمار سقف ویلا نیز صحبت خواهیم کرد .

Tonelhakim

 

سقف ویلا و مفاهیم زیبایی شناسی  

تعاریف متداول در مهندسی ساختمان در اصل هدف طراحی سازه و فرم هایی است که علاوه بر تامین نیازهای کاربردی ، بخش اقتصادی ساخت و ساز را با بالاترین بازده به ارمغان آورد. هدف از طراحی سازه باید قالب هایی باشد که علاوه بر دستیابی به نتایج فوق الذکر بتواند از نظر عملکردی و از نظر زیبایی شناسی برآورده کننده معیار های مورد نظر در طراحی معماری ساختمان باشد . تعامل بین معماران و مهندسین سازه طرح هایی را ارائه می دهد که هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ پایداری واجد شراط بوده و شرایط تحقق معیارهای زیبای شناسی معماری را فراهم آورد و تنها کاربردی و به صرفه از لحاظ قیمت نباشد. همچنین طراحی سقف ویلا یک مهم است که درآن تمامی موارد فوق الذکر باید رعایت شود .

toptile slide

 

تعامل مهندس طراح و معمارسقف ویلا  

معمار و مهندس ساختمان از مراحل اولیه را باید باهم در تعامل فکری و مشارکت باشند تا آنچه در ذهن مهندس نقش بسته در ذهن معمار نیز تجسم طرح را در ذهن داشته باشد و این تعامل بسیار نزدیک باشد  دیدگاه های مختلف در زمینه معماری و مهندسی ساختمان و نحوه استفاده از دانش مهندسی سازه در زمینه خلق و ایجاد مفاهیم تازه  و فرم های به روز با استفاده از سیستم های ساختمانی جدید مورد بررسی قرار می گیردو نقش هنر مهندسی سازه در شکل گیری معماری مدرن در دنیای امروز با طراحی های جدید نمود و تعریف تازه ای پیدا می کند.در پروسه سقف ویلا  نیز همین تعامل و هماهنگی بین مهندس طراح و معمار سقف ویلا باید رعایت شود . 

shingle slide3

 

امروزه با توجه به پیشرفت روز افزون صنعت پوشش بام و همچنین تنوع در عرضه محصولات پوشش بام ، بیشتر از پوششهای مدرن و جدید مانند شینگل درانواع شینگل لانه زنبوری، شینگل رولی و شینگل طرح آجری استفاده می شود. این شینگل ها هزینه نصب کمتر و به نسبت ارزان تر از نمونه های پوشش بام دیگر هستند. همچنین عایق بودن این گونه شینگل ها علاوه بر زیبایی بالقوه یکی دیگر از خصوصیات مهم شینگل های سقفی ساخته شده از قیر و سنگریزه های معدنی خودرنگ می باشد. همچنین از تخته های او اس بی نیز به عنوان زیرساز و چوب های مقاوم در برابر رطوبت استفاده می شود.

  عواملی نظیر زیبایی یا موارد فنی ممکن است منجر شود که شما سقف شیبدار با شیب کم را برای سقف ویلا یا خانه خود انتخاب کنید. در هر صورت شرکت پوشش بام تخت جمشید آماده است که راهنمایی های لازم جهت انتخاب بهتر را خدمت شما ارائه نماید.