زیرسازی سقف شیبدار

برای تمامی افرادی که تصمیم به ساختن سقف سازه ی خود می کنند ، همواره سوالاتی مطرح خواهد شد که پاسخ تک به تک این سوالات نشانگر نیاز شما به نوع پوشش مناسب برای سقف شیبدار شما است. در مقاله ی پیش رو از جمله سوالاتی که ممکن است در این قسمت به وجود بیاید را مورد بررسی قرار می دهد.

زیرسازی سقف شیبدار 

  

وزن پوشش سقف شیبدار

اولین سوال که ممکن است پیش بیاید این است که وزن پوشش سقف شیبدار تا چه حد مجاز است ؟ آیا پوشش بام نیاز به زیر سازی دارد؟ سقف های بام تا چه میزان می توانند تحمل بار داشته باشند؟ تحمل بار ناشی از بارش برف و یخبندان معمولا چه مقدار است؟ چه عواملی در انتخاب نوع تیرریزی موثر است ؟
در بسیاری از مناطق جغرافیایی ، بار وارد بر سقف شیبدار زیاد بوده و گاها میزان بارش برف ممکن است به پوشش بام فشار وارد کند. به همین دلیل زیرسازی  سقف شیبدار  مهم ترین مسئله در انتخاب نوع پوشش بام می باشد.

وزن سقف شیبدار

شیب پوشش سقف 

سقف پناهگاه یک ساختمان است و در کنار زیبایی باید از استحکام کافی برخوردار باشد.
شیب سقف های ویلایی , ساختمان یکی از مهم ترین مسائلی است که درهنگام زیرسازی سقف باید به آن توجه کرد.هرچه شیب سقف شیبدار بیشتر باشد فشار جاذبه روی سازه بیشتر است. به همین دلیل باید فاصله تیرریزی ها که عموما به آن آکس به آکس گفته میشود کمتر باشد.
ساختار سقف شیبدار ازچهارعوامل اصلی تشکیل شده است.اسکلت اولیه, خرپاسازی , شاسی کشی, که اصطلاحا به آن سربندی نیز گفته می شود.
شاسی کشی چوبی یا همان تیرریزی جهت ایجاد یک شبکه یکپارچه که بسترسازه مناسبی برای اجرای پوشش سقف شیبداراست انجام می شود.

شیب پوشش سقف

 

 

زیرسازی سقف شیبدار

زیرسازی سقف شیب دار معمولا با چوب راد(یا چوب روسی)و یا ورق های آردواز (در گذشته) انجام میگیرد.ابتدا چهارتراش هایی به عرض 6سانتی متردرارتفاع حدودا 8 سانتی متر و به فاصله مناسب در امتدادبزرگترین شیب سازه قرار می دهند.چهارتراش هاراسته به این که سازه سقف فلزی ,چوبی ,طاق ضربی یا بتن می باشد.باید بنا بر جزئیات نقشه به سقف متصل گردد.

 

زیرسازی سقف شیبدار

زیرسازی سقف شیبدار

زیرسازی سقف شیبدار

زیرسازی سقف شیبدار

امروزه  با توجه به پیشرفت روز افزون صنعت پوشش بام و همچنین تنوع در عرضه محصولات پوشش بام ،  بیشتر از پوششهای مدرن و جدید مانند شینگل در انواع شینگل لانه زنبوری، شینگل رولی و شینگل طرح آجری استفاده می شود. این شینگل ها هزینه نصب کمتر و به نسبت ارزان تر از نمونه های پوشش بام دیگر هستند. همچنین عایق بودن این گونه شینگل ها علاوه بر زیبایی بالقوه یکی دیگر از خصوصیات مهم شینگل های سقفی ساخته شده از قیر و سنگریزه های معدنی خودرنگ می باشد. 

  عواملی نظیر زیبایی یا موارد فنی ممکن است منجر شود که شما سقف شیبدار با شیب کم را برای سقف ویلا یا خانه خود انتخاب کنید. در هر صورت شرکت پوشش بام تخت جمشید آماده است که راهنمایی های لازم جهت انتخاب بهتر را خدمت شما ارائه نماید.