طریقه نصب شینگل

پوشش سقف شیبدار شینگل جهت انواع سقف شیبدار ( بيش از 20%) قابل اجرا و سازگار می باشد، در صورتي كه شیب سطح مابین 20-30% باشد يك لايه پلي استر به ضخامت 3 ميلی متر به نام تخته OSB بر روی اسکلت زیرین قرار می گيرد و سپس صفحات شینگل روی آن چسبانده می شود. در مواقعی که شیب سطوح بيشتر از 30% باشد زير سطح را با پوشش های آستر شینگل پوشانده و با میخ های مخصوص شینگل ثابت می گردد.

برای زیر سازی شینگل از تخته هایی باید استفاده شود که تخته OSB گفته می شود. با توجه به این که خود شینگل را نوعی عایق می دانند و بر روی هر سطحی می توان اجرا کرد اما توصیه می شود که به عنوان زیر کار ازاین صفحات چوبی OSB استفاده شود. تخته او اس بی به ضخامت 11میل و grade 3 آلمان بوده کاملا ضد رطوبت است.

طریقه نصب شینگل | اجزای شینگل

رزین و چسب استفاده شده در ورق های OSB خود یک عایق ضد رطوبت می شود به طوری که در لبه ها و محل های برش خورده نیز این خاصیت همچنان حفظ می شود.

تخته ها را از نزدیک لبه شان با میخ و یا پیچ بدون هر نوع شکاف یا سوراخی می توان متصل کرد .

مرحله شروع اجرای شینگل 

1 – جهت شروع، برگه های یک شینگل سه لتی (3-Tab) را از هم جدا کرده و آنرا به عنوان شینگل آغازین نصب نمائید.

2 – شینگل آغازین را بر روی گوشه سمت چپ پایین سقف قراردهید. مطمئن شوید که یک برآمدگی 25/1 سانتیمتری در شیارها و لبه های بام درصورتی که به صورت آبچکان طراحی شده وجود داشته باشد. اگر از آبچکان استفاده نمی کنید این برآمدگی می بایست 2 سانتیمتر باشد.

3 – شینگل آغازین را برای بقیه قسمتها نصب کنید.

نصب شینگل

مراحل نصب شینگل

مرحله اول

1 – یک شینگل کامل را در قسمت گوشه پائین چپ سقف هم تراز با شینگل آغازین قرار دهید.

2 – این مرحله را با نصب شینگلهای کامل تکمیل نمایید. خط میخ کاری شینگل نمی بایست به عنوان خط تراز مورد استفاده قرار گیرد.

مرحله دوم

1 – مرحله دوم را با قراردادن اولین شینگل به اندازه 4/16 سانتیمتر در زیر شینگل آغازین شروع کنید.

2 – 2/14 سانتیمتر را به عنوان سطح پوشش نمایان قرار دهید، عملیات محکم کاری را با اطمینان انجام دهید، قسمتهای اضافی را در برآمدگی ها و شیارها مرتب کنید.

طریقه نصب شینگل

مرحله سوم: محکم کاری و میخ کاری

1 – از 4 میخ در امتداد خط میخ کاری 15 سانتیمتر بالاتر از لبه پائینی و 5/2 سانتیمتر دورتر از حاشیه شینگل استفاده کنید.

2 – میخ ها می بایست به هر دولایه شینگل نفوذ کنند.

3 – طول میخ می بایست متناسب با ضخامت زیرسازی سقف باشد.

مرحله چهارم: تیزه ها و برآمدگی ها

1 – برای ساختن تیزه از شینگل، می بایست لبه های شینگل سه لتی (3-Tab) را بوسیله چاقوی مخصوص سقف و یا هر چاقوی مناسبی به سه قسمت مساوی تقسیم کنید.

2 – تیزه های شینگل را از انتهای خط الراس بر خلاف جهت باد بر روی هم قرار دهید.

3 – 13 سانتیمتر از هر شینگل تیزه را بیرون بگذارید.

4 – بعد از خم کردن شینگل هااز دو میخ در هر دو طرف آن استفاده کنید.

5 – به نصب شینگل های تیزه ادامه دهید تا کلیه خط الراس پوشش داده شود.

مرحله پنجم: آبروها

1 – یک رول ورق نرم مناسب جهت آبرو را در امتداد خط القعر قرار دهید. فقط حاشیه های آنرا با میخ محکم کنید.

2 – تمامی شینگل ها را در یک سمت آبرو در امتداد خط القعر آبرو نصب نمائید که می بایست 30 سانتیمتر از خط القعر عبور کند. میخ کاری را حداقل 15 سانتیمتر دور تر از خط القعر در هر دو سمت آبرو انجام دهید.

3 – در فاصله 5 سانتیمتری از مرکز سمتی که شینگل نصب نشده با گچ یک خط بکشید. نصب شینگل ها را در قسمت بالای خط گچی سمتی که شینگل نصب نشده آغاز کنید و اضافی آن را ببرید، دقت کنید تا شینگل های زیرین را نبرید. گوشه بالائی این شینگل ها را محکم کنید سپس چسب کاری و محکم کاری را انجام دهید.

مرحله ششم: پرداخت کار

 جهت اتمام و پرداخت کار می توانید از مواد پیش ساخته موجود در بازار از قبیل مس، آهن یا پلاستیک استفاده نمایید.

مطالعه کلیه مقالات این صفحه می تواند برای اطلاعات بیشتر کمک مضاعفی به شما کند . مقالات متنوعی در زمینه سقف ویلا ، سقف شیروانی و نصب شینگل در اختیار شما قرار گرفته است .